12 vecí, ktoré by ste mali mať vo svojom nákupnom zozname v januári

Od : | Žiadny koment | Dňa : 7. januára 2015 | Kategória : Nákupné tipy

Nastalo obdobie, kedy sú všetky vianočné cukrovinky preč, januárový mráz nás všetkých dobieha a chladnička je takmer celá vyjedená. Vravím, je čas nových zásob!

Ako vyrážate do obchodu s potravinami, aby ste sa zásobili na zimu po sviatkoch, tu je 12 vecí, ktoré by nemali chýbať na vašich nákupných zoznmoch. Nájdete tu nevyhnutné suroviny pre varenie v najchladnejšom mesiaci, kedy všetci potrebujeme trochu viac pohody a tepla.

Môj zoznam potravín, je zvyčajne veľmi jednoduchý: vajcia, jogurt, niektoré druhy čerstvej zeleniny a ovocia, možno steak alebo balenie kuracích stehien. A tiež mám vždy poruke aromatické potraviny, ako je cibuľa či cesnak.

Každý mesiac je niečím iný v závislosti od ročného obdobia a počasia. V januári sú to práve tieto potraviny, ktoré sa oplatí mať na zozname.

Čerstvé a vypestované
Citrusy – a to všetky od pomarančov cez limetky, no najmä klementínky! Milujem ich práve preto, že sa veľmi ľahko lúpu a dajú sa jesť ako zdravý snack večer pri telke. Sú skvelou desiatou či olovrantom pri dlhšej ceste autom alebo vlakom.
Grapefruit – v obchode nájdite ten najsladší a dajte si ho na raňajky. Najlepšie rozkrojený na polovicu a zapečený na rošte so škoricovým cukrom na vrchole.
Mangold – každý z nás túži po listovej zelenine v januári, ale dajte si pauzu od všadeprítomného šalátu a vymeňte ho napríklad za mangold, ktorý ľahko kúpite na každom miestnom trhu, ak vám práve nerastie vo vašej záhradke. Chutí výborne s bryndzou a opečenou slaninkou, ale je fajn aj ako bujón v polievke.
Sladké zemiaky – teplé a ľahké hlavné jedlo. Pečieme ich v rúre a podávame posypané niektorými z horkejších zelených listov (mangold, lollo bianco šalát, čakanka…).
Zázvor – zbožňujem zázvorový čaj kedykoľvek počas roku, ale v tomto ročnom období, je to jednoducho nutnosť. Zásobte sa veľkými kúskami koreňa zázvoru a uvarte si zázvorový čaj s medom a šťavou z citróna. Je to mágia.

mandarinky

Do špajzy či komôrky
Kokosové mlieko – zdá sa, že všetci používajú kokosové mlieko v tomto ročnom období viac ako zvyčajne, či už je to v polievkach, alebo jednoducho si len chcete uvariť fazuľu domäkka a jemna.
Miso pasta – miso pasta je zdrojom nekonečných vitamínov a enzýmov. Keďže súčasťou procesu je fermentácia sójových bôbov a chutných húb, miso pasta je naozaj výbornou posilou na doplnenie vitamínov počas chladnej zimy. Vraví sa, že čím je pasta tmavšia, tým je lepšia. Pol kila čiernej miso pasty stojí približne sedem eur, no stačí, keď si do hrnca so zeleninovou polievkou prihodíte jednu lyžicu, takže balíček miso pasty vám vydrží dlhšie.
Karí prášok – ďalšia zložka, ktorá rozjasní zdravé jedlo a robí restovanú zeleninu, polievky, a kaše chutnejšími. Orestujeme trochu cibule a cesnaku na olivovom oleji, pridáme trochu karí korenia a premiešame s čerstvo uvarenou ryžou alebo zrnami quinoa.
Vývar – iste, všetci si ho vieme vyrobiť aj sami, ale je fajn mať v zásobe aj ten instantný na last-minute polievkové rozhodnutia.

Nakupujte vo veľkom
Ovos a ovsené vločky – ak by mali ovsené vločky vlastnú sezónu, bol by ňou isto január! Ak vás ovsená kaša nebaví, je ten správny čas na vyskúšanie nových obilnín, ako amarant, pohánka, kamut, quinoa.
Fazuľa na polievku – hoci je obdobie, kedy jeme viac polievok ako zvyčajne, je čas sa zásobiť fazuľou! Majte v zásobe fazuľu tmavú na klasickú fazuľačku s rezancami, a fazuľu bielu na mliečnu polievku so zemiakmi a opečenou slaninkou.

Čo nakúpiť u mäsiara
Kosti na polievku a vývar – nejem veľa mäsa v januári, ale práve v tomto mesiaci si rada uvarím horúcu zeleninovú polievku z kostí v tlakovom hrnci. Je to rýchle a jednoduché!

Zdieľaj tento príspevok!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *